Digital Workshop

Welcome to the Digital Workshop Message Boards
It is currently May 17th, 2024, 11:34 am

All times are UTC [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Backup Files [Dossiers de secours]
PostPosted: April 16th, 2008, 4:36 pm 
Offline

Joined: October 25th, 2004, 2:20 pm
Posts: 686
Location: Naperville, Illinois (USA)
Opus: 7.05
OS: Win XP SP3
System: P4 3.2GHz 1GB RAM 2-TB HDs + 4 more
You can NEVER have too many backup copies of your most important files, especially if something goes wrong. OPUS not only saves the Publication file (imp) on which you are working, but it also saves a Backup copy, and an AutoSave version. This happens when you do a SAVE. I highly recommend doing SAVES after every couple of steps. I save often – probably every couple of minutes. I recommend you do likewise.

In addition to the OPUS original file and two backups, when I get to a critical “I can’t afford to loose this” point, I click the OPEN FILE icon on the Main Menu toolbar, and I highlight my Publication. I then do a RIGHT mouse click which opens a window containing my WINZIP program. I select WINZIP and then I make a ZIP copy of what I’ve been doing. I write over this file each time I reach another critical milestone.

Every so often I Consolidate my Resources, and then I ZIP the Resource sub-directory into my Publication ZIP file. After a week’s worth of critical work, I copy my Pub file, and Resource sub directory onto another hard drive to make sure I can recover even if one of my hard drives fails/crashes. I will burn a DVD with files and resources when a project is completed, then I move the entire sub directory from my C: drive onto a third hard drive. This clears space in my main working area. I defrag my C: drive every two or three months. This was recommended on a video editing forum for someone who has having unexplained crashes which were suspected to be coming from highly fragmented large video files. If it made sense for video, it makes sense for OPUS.

[French Translation]

Vous pouvez ne jamais avoir trop de copies de sauvegarde de vos dossiers plus importants, particulièrement si quelque chose tourne mal. L'OPUS sauve non seulement le dossier de publication (l'imp) sur lequel vous travaillez, mais il sauve également une copie de sauvegarde, et une version de sauvegarde automatique. Ceci se produit quand vous faites un ÉCONOMISER. Je recommande fortement de faire ÉCONOMISE après chaque couple des étapes. Je sauve souvent - probablement chaque couple des minutes. Je vous recommande de même.
En plus du dossier original d'OPUS et de deux protections, quand j'obtiens à un critique « je ne peux pas me permettre de desserrer ce » point, je clique l'icône OUVERTE de DOSSIER sur le menu principal toolbar, et j'accentue ma publication. Je fais alors un BON clic de souris qui ouvre une fenêtre contenant mon programme de WINZIP. Je choisis WINZIP et alors je tire une copie de FERMETURE ÉCLAIR de ce que j'avais fait. J'écris au-dessus de ce dossier chaque fois que j'atteins une autre étape importante critique.
Chaque tellement souvent I consolide mes ressources, et alors JE FERME LA FERMETURE ÉCLAIR le sous-répertoire de ressource dans mon dossier de FERMETURE ÉCLAIR de publication. Après que la valeur d'une semaine du travail critique, je copient mon dossier de publication, et sous-répertoire de ressource sur une autre commande dure pour s'assurer je peux récupérer même si une de mes commandes dures échoue/se brise. Je brûlerai un DVD avec des dossiers et des ressources quand un projet est accompli, alors je déplace le sous-répertoire entier de mon C : conduisez sur une troisième commande dure. Cet espace libre dans mon emplacement de travail principal. Defrag I mon C : conduisez tous les deux ou trois mois. Ceci a été recommandé sur un forum de édition visuel pour quelqu'un qui a avoir des accidents non expliqués qui ont été suspectés venir à partir de grands dossiers visuels fortement réduits en fragments. S'il se comprenait pour la vidéo, il se comprend pour l'OPUS.

_________________
Fred Harms, Extraordinary Demos
Naperville, Illinois (USA) 630/904-3636
demofred@aol.com


For this message demofred has been thanked by : mackavi


Top
 Profile Visit website  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group